21 augusta 2013

Nátierka z cukety




Jednoduchá nátierka zo zeleniny a vajec. Nikdy nesklame. Je dobrá teplá na raňajky ale aj studená na desiatu či večeru.









Čo budeme potrebovať:
500g cuketa
1 väčšiu cibuľu
4-5 strúčikov cesnaku
2-3 paradajky
100g syr s bielou plesňou, alebo eidam, tavený syr a pod.
2 lyžice tuhého bieleho jogurtu
2 vajcia
1 lyžička červenej sladkej mletej papriky
soľ, mleté čierne korenie, chilli
petržlenová vňať






V tomto recepte môžete suroviny nahradiť inými tak ako chcete, prípadne čo máte doma. Základ je cuketa, paradajky môžete nahradiť pretlakom, pyré alebo hoci aj kečupom, hustý jogurt smotanou a syr môžete dať aký máte práve doma, strúhaný eidam, tavený syr...

1.) najskôr si pripravíme všetky potrebné suroviny: cuketu ošúpeme, zbavíme dužiny a nastrúhame, cibuľu a cesnak nakrájame na drobno, paradajky sparíme horúcou vodou, ošúpeme, vnútornú dužinu vydlabeme a pevnú časť nasekáme nadrobno  

2.) na oleji speníme cibuľku, pridáme cesnak a kratučko orestujeme, pridáme cuketu a paradajky orestujeme a pod pokrievkou krátko, asi 5-6 minút dusíme. Ak miesto paradajok dávame pretlak ten pridáme až spolu s vajíčkami....




3.) do podusenej cukety pridáme ľubovoľný syr, ja som použila syr s bielou plesňou, lebo ho mám rada, dobrý je aj eidam, ale najviac krémovú konzistenciu dosiahnete ak dáte tavený syr, vtedy to bude najviac pripomínať nátierku... solím až keď sa syr rozpustí, pretože samotný syr je slaný dosť, tak potom už len podľa chuti dosolím..









4.) vajíčka, jogurt (ja som použila scedený biely selský jogurt, ale postačí aj kyslá smotana) červenú mletú papriku, čierne korenie a petržlenovú vňať vymiešame






5.) keď sa syr rozpustí pridáme rozmiešané vajcia a necháme stuhnúť a ja som si ešte na záver, ako vždy pridala chilli pretože mám rada mierne štipľavé.... tentoraz som pridala lyžicu čili pasty...














6.) chlieb si na sucho opečieme v topinkovači, potrieme cesnakom a natrieme vychladnutú nátierku... dobrú chuť :-)







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára