12 októbra 2013

Briošky v kvetináči

Kedysi dávno keď sme ešte ani nechyrovali o muffinkách a muffinkových formách som sa rozhodla, že si zaobstarám rímsky hlinený hrniec. Mám synovca keramikára, tak som mu vysvetlila čo vlastne od neho chcem a on ma úplne zabil keď mi s bohorovným pokojom povedal "šak to upeč v kvetináči" po krátkej debate som pochopila, že má pravdu... a tak vzniklo moje pečenie v kvetináčoch.... sladké pečivo, chlieb, rožky ale aj sekaná.... teraz už mám osem rôznych formiem, plechových aj silikónových ale občas vytiahnem tieto malé kvetináčiky a pečiem v nich.... je to celkom zaujímavé sledovať reakcie hostí keď pred nich postavíte kvetináč s koláčom ktorý vyzerá ako kaktus v zime :-)





Budeme potrebovať:

500g múka polohrubá  *  250ml mlieko  *  20g droždie  *  100 -120g cukru
2 žĺtky  *    80g maslo  * štipka soli
hrozienka



Prvé čo urobíme je, že si kvetináče namočíme celé do vody aspoň na 1-2 hod. V podstate doba zamiesenia, kysnutia a spracovania by mala stačiť  *  do misky preosejeme múku, v strede urobíme jamku do nej rozdrobíme droždie, pridáme trochu cukru a zalejeme časťou mlieka, keď kvások vzíde pridáme zmäknuté maslo, mlieko v ktorom sme rozmiešali žĺtka a štipku soli, pridáme hrozienka a zamiesime cesto  *   prikryté necháme vykysnúť  *  cukru pridáme podľa toho aké sladké chceme mať briošky

Kvetináče hlavne z vnútra osušíme, vymažeme tukom a vysypeme múkou. Na spodok každého kvetináča položíme koliesko vystrihnuté z papiera na pečenie. To preto lebo kvetináč má na dne dierku a tou by cesto pri pečení utekalo von a mali by ste problém dostať briošku von  *  vykysnuté cesto premiesime a rozdelíme na 6 častí  *  jednotlivé bochníčky môžeme vložiť do kvetináča len tak, alebo sa môžeme trochu pohrať  *  napríklad bochníček rozšuľkáme na dlhý šúľok...


a ten potom stočíme do kvetináča ako hada  *  alebo si jednu časť rozdelíme na dve, jednu v tvare guľky dáme naspodok, z druhej upletieme vrkoč a ten zatočíme na vrch bochníčka  *  alebo bochníček nastriháme nožničkami do tvaru ruže


alebo akokoľvek inak  *  naplnené kvetináče dáme na plech, pre lepšiu manipuláciu a necháme cca 30 minút podkysnúť  *  potom vrch potrieme žĺtkom a  a dáme piecť na 180°C asi 25-30 minút  *  použijeme klasický test špajdlou  *  briošky necháme v kvetináčoch vychladnúť  *  ešte teplé môžeme pocukrovať



3 komentáre:

  1. Zaujímavé. Tak to by ma nenapadlo piecť v kvetináčoch.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som piekla v týchto kvetináčoch v časoch keď nebolo dostať formy a formičky na pečenie od výmyslu sveta... a bolo to lacné a dobré riešenie, piekla som v nich aj rôzne, bylinkami ochutené chleby a tie boli super... kvetináčiky mám ešte stále niekde v komore ale už ich nepoužívam

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť