09 júla 2014

Špagety s cesnakovým krémom.

...tak takéto špagety si robievam celkom pravidelne. Špagety mám doma vždy, na cesnakovú omáčku stačí starý chlieb a cesnak a ostatné dám to čo práve doma mám... a vlastne keď nad tým tak premýšľam aj syr mám vždy v chladničke, aj sušené paradajky z vlastnej úrody, len tie olivy mi občas zlikviduje manžel...  





Na cesnakový krém budeme potrebovať:
4 krajíčky staršieho chleba, ja som použila toastový grahamový
asi 5 strúčikov cesnaku  *  100 ml mlieka
soľ a čierne mleté korenie
a ďalej budeme potrebovať:
špagety
sušené paradajky
špenátové listy
olivy a olivový olej
bazalku a petržlenovú vňať
parmezán
alebo niečo iné čo máte doma a čo vám chutí...
Ako prvé si dáme variť špagety. Keď voda zovrie, osolíme ju, pridáme špagety, na hrniec položíme paráčik alebo sitko a vložíme doň špenátové listy a ošúpané strúčiky cesnaku. Zakryjeme pokrievkou a necháme pariť asi 5-6 minút. 
Potom cesnak prekrojíme a vyberieme stred - srdiečko, omáčka nebude tak cítiť po cesnaku a zjedia ju aj tí ktorí cesnak neľúbia.
Toastový chlieb polámeme, zalejeme mliekom, pridáme sparený cesnak a vymixujeme na hladký krém, mlieko pridávame podľa potreby.
Podľa chuti dosolíme a okoreníme mletým čiernym korením

Pripravíme si sušené paradajky. Ja si paradajky každý rok suším a nakladám do olivového oleja... mám tak zásobu na celý rok. Výhodou je to, že paradajky aj olej získajú fantastickú chuť a krásne dochutia jedlo. Aby ani kvapka nevyšla nazmar, paradajky strihám kuchynskými nožnicami priamo do misky, alebo taniera v ktorom jedlo pripravujem...




Uvarené cestoviny vyberieme dierovanou naberačkou do misy, pridáme sparený špenát, olivy a paradajky naložené v oleji... pridáme bylinky a nastrúhaný parmezán, polejeme cesnakovým krémom a dobre premiešame
naložíme na tanier... a dobrú chuť...

2 komentáre: