19 septembra 2014

Karbonátky z tekvice Hokaidó

Jedlá z tekvice Hokaidó patria medzi moje najobľúbenejšie jesenné jedlá. Ani neviem či vôbec existuje nejaké jedlo z Hokaida ktoré by mi nechutilo. Medzi mojich absolútnych favoritov jednoznačne patrí Risotto z Hokaida, chcela som si ho dnes pripraviť ale pre toho môjho nič moc, tak som rozmýšľala čo uvariť aby som si aj ja pochutila aj on sa najedol... tak vznikli tieto karbonátky pečené na plechu... so zeleninovým šalátom a cesnakovým dresingom pre mňa to bolo nebíčko v papuľke a ten môj sa dotlačil šošovicocou polievkou s párkom.... a boli sme spokojní obaja....




Čo budeme potrebovať:

tekvicu Hokaido
 ryžu 
zeleninový vývar
cibuľu  
cesnak
2 vajcia
tvrdý syr
strúhanka
soľ
mleté čierne korenie
muškátový oriešok
petržlenová vňať




Najskôr si uvaríme ryžu so zeleninovým vývarom. Uvarenej ryže by malo byť toľko koľko zeleniny. Ja som uvarila pol šálky ryže. 
Tekvicu vydlabeme a aj so šupkou nakrájame nadrobno, cibuľu takisto. Na oleji orestujeme cibuľu, pridáme tekvicu, podlejeme troškou vody a dusíme do mäkka. Osolíme a okoreníme. 
 


Do misky dáme uvarenú ryžu, pridáme zeleninu, vajíčka, pretlačený cesnak, nastrúhaný syr a muškátový oriešok, petržlenovú vňať a všetko spolu dobre premiešame. Na zahustenie pridáme toľko strúhanky aby vznikla hmota z ktorej sa budú dať formovať karbonátky.






Na plech si dáme papier na pečenie, polejeme ho olejom a rukami ho rozotrieme, takýmito naolejovanými rukami tvarujeme karbonátky. 
Dáme piecť do rozohriatej rúry na 200°C po 20-tich minútach karbonátky otočíme a pečieme ešte asi 20 minút do zlatova.






Karbonátky boli výborné, so zeleninovým šalátom a cesnakovým dresingom... určite ich budem robiť častejšie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára