29 septembra 2014

Prekladané mäso

v piatok večer zvyčajne s mužom plánujeme čo budeme cez víkend variť, to preto aby muž, ktorý je v našej rodine nákupca, vedel čo má v sobotu kúpiť... v sobotu totižto robí nákup na celý týždeň. Tento piatok sme ale nič nevedeli vymyslieť, padol návrh na plnenú papriku, potom mäsové závitky a nakoniec ražniči, že to sme nerobili už veľmi dlho... a tak aj bolo, ja som si to akurát uľahčila a vynechala som napichovanie na ihlice, všetko som naukladala na zapekaciu misu, dala piecť a obed bol hotový... takéto varenie milujem, trochu práce a celé nedeľné predpoludnie mám voľno a môžem sa venovať svojim záľubám...







Čo budeme potrebovať:
bravčové mäso 
ja som použila plecko

peknú prerastenú slaninu

a veľa zeleniny podľa toho čo máme doma - ja som použila 

zemiaky * cibuľu * šampiňóny
rajčiny * farebnú papriku

cesnak * soľ * kmín
mleté čierne korenie
sladkú červenú papriku

postup je veľmi jednoduchý:
najskôr si nakrájame mäso na približne rovnaké kúsky
mäso osolíme, okoreníme, pridáme veľa pretlačeného cesnaku, trochu oleja a dobre premiešame
odložíme do chladničky minimálne na dobu pokiaľ si nenačistíme a nenakrájame všetku zeleninu
zeleninu očistíme a nakrájame na kolieska, na kocky približne rovnakej hrúbky,  nakrájané zemiaky v miske osolíme a premiešame
a potom už len striedavo ukladáme a prekladáme mäso, slaninku, šampiňóny, zemiaky, cibuľku, rajčiny, papriku tak aby v každom riadku bolo zo všetkého trochu... v podstate je to také ražniči len ho nenapichávam na špajdle
na koniec všetku zeleninu ktorá mi zostala popchám kde sa dá...
zakryjem alobalom a dám piecť do rozohriatej rúry na 250°C na 30 minút, potom zmiernim na 180°C a pečiem ďalších 30 minút
skontrolujem a ak je mäso mäkké odokryjem a nechám trochu zapiecť, ale iba trochu aby sa mäso nevysušilo

a je hotovo, stačí si len naložiť, v pekáčiku je všetko - mäso aj príloha ale dobrý zeleninový šalát nič nepokazí, tiež cesnakový dresing alebo v zime čalamáda či kyslá uhorka...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára