03 januára 2015

Plnený husací krk

plnený husací krk som robila naposledy hádam pred 20-timi rokmi, to ešte môj otec choval húsky a tak o pekný husokrk nebola núdza... z kupovanej husi kožu z krku veru nezískate... nedávno môj muž kúpil husokačku, obrovský 5 kilový kus z domáceho chovu, až som sa zhrozila, že čo s ňou... ale na druhej strane som sa potešila pretože mala všetky vnútornosti, okrem pečienky a jeden krásny veľký krčisko aj s kožou, hneď som vedela, že bude nielen pečená husokačka a z drobov polievka ale, že po dlhom čase bude aj plnený krk... 




Čo budeme potrebovať:

kožu z husacieho krku

na plnku:

2 staršie rožky
1 vajce
kuraciu pečienku
petržlenovú vňať
soľ
mletú rascu
majoránku 

husací krk môžete samozrejme naplniť hocijakou inou plnkou

najskôr treba stiahnuť kožu s krku, to ide celkom ľahko, keď treba pomôžeme si nožíkom ale opatrne aby sme neroztrhli kožu
stiahnutú kožu prevrátime a odstránime všetok tuk
tuk môžeme nakrájať a pridať na pekáč ku krku
tuk sa vypečie a tak získame nielen výborný husací tuk ale aj husacie škvarky
krk z jednej strany zašijeme alebo zopneme kovovou ihlicou






plnku si pripravíme obvyklým spôsobom - rožky namočíme, vyžmýkame, pridáme vajíčko, nakrájanú pečienku, osolíme, okoreníme, pridáme petrželku a touto zmesou naplníme krk
neplníme moc natesno, pretože pri pečení by mohol krk prasknúť
naplnený krk zošijeme aj z druhej strany a dáme piecť
pečieme pomaly na 160°C asi 1,5 hodiny koža totiž musí zmäknúť 
potom už len zapečieme aby bola koža pekne chrumkavá

a toto je husokačka tak ako sme ju mali na obed - s červenou kapustou, dusenými jabĺčkami ktoré sa piekli v bruchu husokačy, s  knedľou a s vypečenými husacími oškvarkami

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára