26 februára 2015

Sušienky s kúskami čokolády




moje sušienkové obdobie pokračuje... tentokrát som piekla sušienky s kúskami čokolády a vlašskými orechmi... sú vynikajúce, vonia nám od nich celý byt :-)











Čo budeme potrebovať:

1 hrnček špaldovej múky hladkej
1 hrnček múky hladkej
3/4 hrnčeka cukor trstinový
1/2 hrnčeka mlieka
1/2 hrnčeka oleja
1 lyžička mletej škorice
2 lyžičky prášku do pečiva
1/2 lyžičky soli
čokoláda a orechy nasekané na hrubšie kúsky minimálne 1/2 šálky alebo aj viac

1 hrnček = 250g

Postup:

- všetky suroviny zmiešame spolu 
- pridáme nahrubo nasekané orechy a čokoládu
- cesto je trochu lepkavé, ale robí sa s ním dobre
- z cesta tvoríme guľky, ak sa cesto lepí pomúčime si ruky
- guľky kladieme na plech trochu ďalej od seba
- vidličkou ich roztlačíme
- dáme piecť na 180°C asi 10-15 minút

- ešte k múke - základ sú dva hrnčeky a to akú múku použijete je len na vás, môže byť čisto hladká, hladká + špaldová, špaldová + celozrnná ražná... tých možností je veľa
- takisto je možné pridať hrozienka, sušené ovocie...


4 komentáre:

  1. Vypadají dost dobře..určo vyzkouším...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tieto som robila, Evka :-) Použila som bielu špaldovú múku a posekané opražené lieskovce s ovsenými vločkami.
    Zožraté boli behom jedného dňa, len pár , čo som vopred odložila na ochutnanie pre kamošku :-)
    Vynikajúci receptík :-) vďaka

    OdpovedaťOdstrániť