16 augusta 2015

Slivkovo hroznové čatní

tento recept vznikol úplnou náhodou... syn mi doniesol slivky ktoré bolo treba okamžite zjesť alebo spracovať, zavárať v tomto šialenom počasí ani omylom tak som aspoň upiekla kysnutý koláč a čo ďalej? jedna z možností bola urobiť čatní ako prílohu k mäsu... mám jeden odskúšaný recept na slivkové čatní, tak som ráno vstala a v čase keď je v našej kuchyni relatívne znesiteľne som všetko nahádzala do kastrólka a v záchvate šetrnosti som pridala aj strapec hrozna, ktoré bolo tak kyslé, že mi bolo jasné, že ho nikto jesť nebude... tak vzniklo toto slivkovo-hroznové čatní, v sobotu sme grilovali a malo spolu s paradajkovou marmeládou premiéru a zožalo úspech - jedno aj druhé...






Čo budeme potrebovať:

1000g sliviek
asi 250g hrozna
zázvor čerstvý, asi 3cm kúsok
150g hrozienok 
1 stredne veľká cibuľa
1 celá škorica
1 badián
50-100g hnedý cukor
250ml červené víno
1 lyžička mleté čilli, alebo 2-3 
papričky
1-2 vetvičky tymiánu













 Postup:

- sušené hrozienka som namočila a potom dobre opláchla pod tečúcou vodou
- slivky som umyla a odkôstkovala
- hrozno som prepolila a vybrala kôstky 
- cibuľu som nakrájala na drobno 
- zázvor som očistila a nastrúhala najemno
- všetko som dala do hrnca
- pridala som cukor najskôr len 50g neskôr som ale pridávala pretože to hrozno bolo fakt príšerne kyselé
- pridala som celú škoricu, badián, vetvičky tymiánu 
a 3 malé čilli papričky 
- podliala vínom a dala variť pod pokrievkou, na slabom plameni asi na 1 hodinu
potom som odokryté už len nechala zredukovať, výsledná hmota nemusí byť moc hustá 
- stále som ochutnávala 
- pridávala som hlavne cukor, ale dochutiť si musí každý sám
- výsledný produkt má byť sladko-kyselkavo-pálivý
- keď je všetko ako má byť vyberiem škoricu a badián a dám do malých pohárov
- nesterilizujem
- z tohto množstva mi vyšli 4 poháre
- čatní sa hodí k mäsu - grilovanému, pečenému, k syrom, alebo len tak na chleba s maslom alebo dobrým mäkkým syrom... ja to skrátka milujem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára