28 septembra 2015

Hovädzie na zelenine, alebo jeseň na tanieri

Varíte jedlo z jedného hrnca? ja áno, a veľmi rada a možno je to môj najobľúbenejší spôsob varenia... keď nad tým tak uvažujem sú dva spôsoby varenia ktoré milujem. Prvý spôsob je - uvariť jedlo za 30minút, čiže rýchlovka - špagety, zeleninové šaláty, nič nad čím by som musela dlho rozmýšľať a pri čom by som musela dlho stáť pri sporáku... rýchlo spravené - ihneď zjedené :)
druhý spôsob je varenie v jednom hrnci, pekáči, varnej miske... príprava takéhoto jedla trvá zhruba 30 minút, potom šup do rúry a tam sa to už robí samo bez môjho pričinenia... 
keď sa to tak vezme medzi týmito dvoma spôsobmi je len jeden jediný rozdiel... čas prípravy je rovnaký, rozdielny je len čas tepelnej úpravy, mne to môže byť samozrejme jedno, veď pokiaľ je jedlo strčené v rúre ja si môžem robiť čo chcem, hoci aj ísť na prechádzku so psom... 
takéto varenie, špeciálne teraz na jeseň je v našej domácnosti celkom časté, prichádza chladnejšie počasie, častejšie varím mäso a samozrejme snažím sa zužitkovať zeleninu z našej záhradky...


Poďme variť:

hovädzie mäso, ja som použila nožinu (kližka, lýtko)
veľa mrkvy
Hokkaido, maslovú tekvicu vhodnú na pečenie
jeden petržlen
kúsok stopkatého zeleru
veľa cibule
cesnak podľa chuti
šampiňóny
paradajkový pretlak
hovädzí vývar
červené víno
bravčová masť alebo olej
kúsok masla
hladká múka
soľ
mleté čierne korenie
rasca
bylinky - tymián, oregáno, majorán, petrželka

Príprava:


- hovädzie mäso, ja som použila nožinu nakrájame na hrubšie pláty a potom pooddeľujeme jednotlivé kúsky, mäso sa vlastne samo rozpadá na menšie kúsky... ak treba šľachy ponakrajujeme ale v žiadnom prípade šľachy ani glejovinu nevyhadzujeme pretože tá nám vytvorí ten správny sósik...
- všetku zeleninu očistíme a nakrájame na väčšie kusy, cibuľu na mesiačiky, cesnak len nasekáme, šampiňóny necháme celé hlavičky
- zeleninu dáme do vhodného pekáča, ja používam liatinový
- mäso poprášime hladkou múkou a sprudka opečieme na masti až potom ho osolíme a okoreníme
- opečené mäso preložíme k zelenine
- do panvice v ktorej sme opekali mäso nalejeme vývar (alebo vodu a bujón), pridáme rajčinový pretlak necháme zovrieť a vylejeme do pekáča s mäsom tak, aby bolo mäso skoro celé zaliate
- pridáme červené víno, asi 2dl, premiešame
- navrch položíme bylinky, ja som dala tymián, oregáno a jednu vetvičku majoránky
- zakryté dusíme na 180°C asi 1,5 až 2 hodiny
- ja som po hodine nakukla a priliala ešte trochu vývaru a trochu ešte osolila
- na záver ak je treba necháme mäso odokryté aby sa šťava vydusila... ochutnáme, ak treba dochutíme a zjemníme pridaním kúska masla
- podávame s ryžou, zemiakmi, tarhoňou alebo cestovinou... 

na obed boli aj deti tak som spravila ryžu aj pečené zemiaky a nám s dedkom zostalo ešte aj na druhý deň a aby bola zmena uvarila som k tomu cestovinu -)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára