27 apríla 2016

Mäsové placky s ovsenými vločkami a mladým špenátom

Náš dnešný obed vznikol z naliehavej potreby, ani nie tak z potreby nasýtenia ale z potreby pokosiť moju balkónovú bylinkovú záhradku. To čo som nasadila utešene rastie a už bolo načase pretrhať bazalku, petrželku a aj môj obľúbený špenát. Špenát sadím do truhlíka a postupne ho pretŕham, keď všetko miniem nasejem znovu a takto mám mladý špenát až do jesene. 
Dnes som natrhala plnú misku mladého špenátu, za hrsť bazalky a petrželky, tak už len vymyslieť čo uvariť. Išla som nato úplne z opačnej strany. Zostala mi celá knedľa a k tej som si vymyslela paradajkovú omáčku a nejaké mäso, ten môj, že plnenú papriku, aj som našla v mrazáku pomleté mäso ale papriku som doma nemala a do obchodu sa nikomu nechcelo... a tak vznikli tieto mäsové placky a paradajková omáčka s cestovinami, pravda, ten môj si dal knedľu...



a toto je výsledok zberu mojej balkónovej záhradky - vpravo špenát, vľavo petrželka a hore červená bazalka - mladé a chrumkavé, vytŕham ich aj s korienkami, umyjem pod tečúcou vodou a celé aj s byľkami ich natrhám do jedla, do šalátu alebo použijem len tak na ozdobu



Čo budeme potrebovať: 
na mäsové placky:
300g mleté bravčové mäso, 1 šálka ovsené vločky
2 vajcia
1 cibuľka aj s vňaťou, 2-3 strúčiky cesnaku
špenát, petržlenová vňať
soľ, mleté čierne korenie
ak treba na zahustenie - strúhanka alebo rozmočený rožok, alebo pomleté ovsené vločky

do misky si dáme všetky suroviny a dobre premiešame, 
masu zakryjeme a necháme odpočívať aspoň hodinu aby sa ovsené vločky rozmočili, 
potom znovu dobre rukou premasírujeme a ak treba pridáme niečo na zahustenie 
alebo ak je masa moc hustá pridáme vajíčko
formujeme placky a ukladáme ich na plech na pečiaci papier
ja som ich poprášila jemnou strúhankou
a dáme piecť najskôr na 250°C na 10 minút potom zmiernime na 200°C 
a upčieme do zlatova
dĺžka pečenia závisí od veľkosti placiek
paradajková omáčka:
lečo alebo sparené a ošúpané paradajky a paprika
pasírované paradajky v tetrapaku alebo konzerve
červená repa
cibuľa, cesnak, bazalka
soľ, mleté čierne korenie, cukor

na oleji speníme cibuľku, pridáme cesnak a hneď vylejeme lečo, 
pasírované paradajky a na drobné kocky nakrájanú červenú repu
ja som použila mrazené paradajky s paprikou vlastnej výroby
vždy na jeseň si nachystám balíčky olúpaných paradajok a pokrájanej papriky 
a tie potom používam miesto leča
osolíme, okoreníme, pridáme lyžičku cukru 
a pod pokrievkou dusíme aj hodinu, zelenina sa musí úplne rozvárať
ak treba podlievame vodou
keď je zelenina rozvarená všetko rozmixujeme
omáčku netreba zahusťovať ak by predsa len bola redšia 
stačí ju povariť aby sa prebytočná voda odparila
dochutíme, pridáme veľa bazalky a len krátko prevaríme
ja som ešte na záver pridala šťavu z červenej repy aby mala omáčka peknú farbu

a máme hotovo ani to dlho netrvalo, pre mňa cestoviny, muž si dal s knedľou
 a na večer sa pristavili deti a chutilo aj im :-)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára