08 mája 2016

Hovädzia roláda plnená špenátovým pestom






náš nedeľný obed pre dvoch... prehrabala som chladničku a komoru, ale hlavne som si priniesla z mojej balkónovej bylinkovej  záhradky plnú misku mladého špenátu, trochu petrželky a aj zelený šalát... práve mi to všetko utešene rastie a aby rástlo ďalej treba pretŕhať a jednotiť... všetko, aj tú najmenšiu byľku použijem v kuchyni





a toto je moja balkónová záhradka, zľava špenát, petrželka, šalát
špenát pretrhávam postupne ako rastie a keď ho všetok zjeme nasadím druhý a tak mám špenát od jari do jesene a to máme špenát ešte aj na chalupe, ten ale pozbieram naraz a mrazím si ho na zimu
petrželku len postupne pretŕham a keď je pretrhaná tak na 5cm nechám ju rásť a len si z nej ulamujem, tak mám petrželku celý rok, v lete na balkóne a v zime na parapetnej doske
šalát lem zasejem a keď ho zjeme nasadím do hrantíka kvety, nech mám aj nejaké farbičky na balkóne

Špenátové pesto:

špenátové listy
petržlenová vňať
veľa cesnaku
malú cibuľku
4-5 malých šampiňónov
za hrsť orechov
soľ
mleté čierne korenie
a kvalitný olivový olej
všetko dám do kutrovača a rozmixujem
orechy som dala až na záver aby neboli celkom rozbité
solím a korením až celkom na záver
oleja dám len toľko aby pesto bolo dostatočne husté

Hovädzia roláda:


hovädzie stehno
špenátové pesto
soľ
mleté čierne korenie
mrkva
kúsok petržlenu
veľa cibule
cesnak
šampiňóny
kúsok obyčajnej slaniny
a pár vetvičiek tymiánu



mäso rozkrojíme a cez fóliu naklepeme na väčší plát
potrieme pestom, zrolujeme a previažeme motúzom aby držala tvar
roládu prudko opečieme zo všetkých strán a uložíme do pekáčika 

vo výpeku opražíme mrkvu, petržlen, cibuľu, cesnak a šampiňóny, osolíme, okoreníme a pridáme k roláde
ja som ešte nakoniec pridala kúsok celkom obyčajnej slaniny pokrájanej na malé kocky
hovädzie a slanina idú dobre k sebe, slaninu som dala aj preto lebo som použila stehno a to je predsa len chudé mäso

podlejeme šálkou  vody zakryjeme alobalom a pečieme na 200-220°C asi 1 až 1,5 hodiny
záleží od veľkosti rolády a kvality mäsa

pár krát počas pečenia som roládu polievala výpekom

hotovú roládu som vybrala z rúry a prikrytú som ju nechala ešte asi 10 minút odpočívať

k roláde som robila tlačené zemiaky len s trochou masla, s petrželkou a pažítkou





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára