02 mája 2016

Kávová zmrzlina s ginger cookies


Rada a často robím domácu zmrzlinu a ešte radšej pri tom experimentujem, veď zamraziť sa sá skoro všetko. Už samotná kávová zmrzlina je výborná, ale v spojení s chrumkavými kúskami horkej čokolády a kúskami zázvorových cookies je neodolateľná, najskôr lahodná chuť kávy potom pálivý zázvor - taká je chuť tejto  zmrzliny.



Čo budeme potrebovať:

500ml smotany na šľahanie
2 lyžice hnedého cukru
2 lyžice mletej kávy
zázvorové sušienky
horká čokoláda alebo akákoľvek iná


- šľahačkovú smotanu, kávu a cukor privedieme do varu, necháme len zovrieť a hneď odstavíme, necháme vychladnúť a odložíme do chladničky aspoň na 2 hodiny 
vychladnutú šľahačku precedíme cez jemné sitko a vyšľaháme, celkom jemné čiastočky v šľahačke zostanú a to je dobre, pretože dajú zmrzline príjemnú kávovú chuť
zázvorové coocies a čokoládu nasekáme a pridáme ku šľahačke
zmrzlinu naložíme do formičiek a dáme do mrazničky minimálne na 3 hodiny
- potom stačí už len vyklopiť, ozdobiť ovocím a uvariť si dobrú kávičku 
- dobrá silná, horúca káva a studená zmrzlina je neodolateľná kombinácia


2 komentáre:

  1. Evi, báječně jsi mě nalákala na tu tvoji zmrzlinku. Budu ji muset co nejdříve vyzkoušet. Vypadá velmi lákavě. Já mám ráda kávu, takže zmrzlina bude jistě báječná.A ještě ta horká čokoláda... úplná lahoda.
    Hezký víkend Anny

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to sme na tom rovnako, ja mám tiež rada dobrú kávu a hlavne kvalitnú čokoládu, a tiež mám rada cookies zmrzlinu - takú dobrú od zmrzlinára do kornútku - tak som si takú urobila doma a veru je dobrá... teraz som robila znovu, síce bez kávy, dala som len čokoládu a kúsky jahôd a aj tá bola výborná... poteší ma ak urobíš a dúfam, že bude chutiť :-) pekný podvečer

      Odstrániť