05 augusta 2016

Torta pre Matildu rok 0




Túto tortu som piekla našej vnučke Matilde ku krstinám...


















Čo budeme potrebovať:

Čokoládový korpus:
6 vajec
180g práškového cukru
100g čokolády - mliečna, horká, várová...
100g maslo
100g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
20g kakaa
150g orechov vlašských pomletých alebo nasekaných

Tvarohová plnka:
500g jemného tvarohu
250ml šľahačkovej smotany
1 bal. želatínovž stužovač za studena
2 bal. vanilkového cukru

Višňová plnka:
400g višne kompótové
300ml nálev z višní
1 Zlatý klas
2 lyžice cukru
miesto višní jahody, ananás akékoľvek iné ovocie

a ešte:
biely fondán
marcipán 
gélové potravinárske farby



Čokoládový korpus: 
najskôr oddelíme bielka od žĺtkov
z bielkov a práškového cukru vyšľaháme tuhý sneh
potom si necháme nad parou (alebo v mikrovlnke) zmäknúť čokoládu, pridáme zmäknuté maslo a vyšľaháme, po jednom pridávame žĺtka a šľaháme do peny
múku preosejeme, zmiešame s práškom do pečiva a kakaom a pridáme k čokoládovej pene, nakoniec už len metličkou zľahka primiešame sneh a orechy 
piekla som v štvorcovej forme na 160°C 45-50 minút

Tvarohová plnka:
šľahačku vyšľaháne, pridáme tvaroh a podľa chuti cukor 
stužovač za studena pripravíme podľa návodu a po troche zamiešame tvarohovú hmotu, nikdy to nerobte opačne - urobia sa vám hrudky, vždy treba do stužovača po troche pridávať tvarohovú hmotu až keď pridáte asi polovicu a hmota je pekná, hladká môžete obe hmoty spojiť.

Višňová plnka:
višňový kompót scedíme
v jednom 620g pohári je presne 400g višní a 300ml nálevu. ak máte domácu zaváraninu a nálevu je menej, dolejte vodou
v náleve rozhabarkujeme Zlatý klas, pridáme cukor a uvaríme hustý puding, na záver pridáme višne (bez kôstok), krátko povaríne a odstavíme
za občasného premiešania necháme stuhnúť 

a môžeme skladať tortu:
vychladnutý korpus som prekrojila na polovicu, spodný plát potrela višňovou plnkou, nato tvarohovou plnkou a položila vrchný plát, tortu som nechala v chladničke stuhnúť
potom som ju skrojila - zrezala som ju trochu z bokov a zarovnala zvrchu
zo skrojkov som urobila punčovinu, pridala som trochu višňového džemu
punčovinu som dala na vrch torty a uhladila ako taký kopec na vrchu, čiže do oblúku
celú tortu som potiahla biely fondánom, po povrchu som urobila zárezy pomocou pravítka a príborového noža a do priesečníkov som povtláčala cukrárenské guľôčky - akože vankúš
fondán čo mi zostal som zafarbila na ružovo a urobila dookola mašľu

večer predtým než som tortu plnila som si robila figúrky z marcipánu 
ktorý som farbila gélovámi farbami
maco bol v pohode ale bábo sa mi nedarilo, už som to chcela vzdať 
ale nakoniec som to ako-tak zvládla - na tretí pokus :-)
tortu som piekla doobeda, večer som ju plnila a robila ozdoby a ráno som ju potiahla a dokončila
a tu už je konečne hotová torta



a tu je náš malý anjelik spiaci na záhrade v závesnej sieti... 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára