11 septembra 2016

Plnené holuby so zemiakovo kvakovou kašou a slaninovými čipsami

Keď som bola malá chodila som k tete na prázdniny. Ujo choval holuby a občas sme ich mali na nedeľný obed.
Holuby teta naplnila a dala ich spolu so zeleninou variť. Uvarené vybrala, zapiekla v rúre  a bola aj polievka aj hlavný chod. 
Odvtedy som holubov nejedla, až teraz. Dostala som štyroch holubov, troch som naplnila a upiekla. Ako prílohu som robila zemiakovo-kvakové pyré a slaninové čipsy. 
Holúbätká, ako povedal môj muž sú tak pod jeden zub, ale spolu s plnkou to bol celkom sýty a hlavne chutný nedeľný obed.






Čo budeme potrebovať:


holuby - aspoň jedného na osobu, ešte lepšie dvoch
soľ, mleté čierne korenie
bylinky - tymián, pteržlenovú vňať
anglickú slaninu



Plnka:
cibuľa
2-3 rožky
2 vajcia
100 ml mlieka
bylinky - petržlenová vňať, majoránka, pažítka
soľ, mleté čierne korenie


cibuľu som nakrájala na drobno a spenila na troche masti, odstavila, pridala rožky nakrájané na drobno, zaliala mliekom v ktorom som rozhabarkovala vajíčka, dobre som to premiešala, vrátila na oheň a chvíľu som miešala až pokým  plnka stuhla, ešte som osolila, okorenila a pridla nasekané bylinky


holuby treba samozrejme očistiť, ja som ich už dostala vypitvané a očistené, mali aj drobky a z tých som uvarila polievku, nebolo jej viac ako liter ale bola dobrá


vlažnou plnkou som naplnila holuby
každého holuba som zviazala motúzikom a obalila tenkými plátkami slaniny






holubov som poukladala do vhodného pekáčika ktorý som vymastila trochou masti (oleja)
masti netreba veľa pretože holuby majú veľa podkožného tuku ktorý sa pri pečení vytopí
ja som podliala trochou vývaru, pridala som jednu veľkú cibuľu nakrájanú na mesiačiky 
a ešte som pridala plnku ktorá mi zostala 
a šup s tým do vyhriatej rúry na 170°C na  35-40 minút
keď boli holuby upečené, otočila som ich a nechala som ich zapiecť
slaninu som nechala vo výpeku kde sa vypiekli krásne do chrumkava


pokiaľ sa holuby piekli pripravila som si prílohu:

očistené zemiaky a kvaku som nakrájala na drobno a uvarila do mäkka v osolenej vode
potom som vodu scedila, pridala hrudku masla, trochu mlieka a rozmixovala na kašu 









aj keď mäso z holubov prirovnávajú k divine mne  pripomína skôr kačicie mäso 
dobre upiecť holuba nie je žiadna veda, ak viete upiecť kurča, upečiete aj holuba, jediný rozdiel je v dĺžke pečenia, holuba aj s prípravou plnky zvládnete do hodiny
nemôžem povedať, že by som odteraz bažila po holuboch, pre nás to bolo skôr také spestrenie nášho jedálnička



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára