12 októbra 2016

Rump steak s prílohou zo špenátu a tekvice Hokaidó


V známom obchodnom reťazci som si kúpila rump steak. Mala som v úmysle celkom jednoduchú úpravu, veď čo so stekom - opiecť, okoreniť - steak viac nepotrebuje. Keď som ale večer sedela pri počítači do očí mi udrela reklama na recept od kuchára ktorý varí pre ten známy obchodný reťazec v ktorom som steak kúpila. A bolo vymaľované. Všetko čo recept obsahoval mám rada a hlavne mám aj doma. Steak bol znamenitý a príloha úplne super, presne podľa mojej chuti. 










ako prvé som si dala piecť tekvicu


budeme potrebovať - žltú tekvicu, cesnak, čerstvý tymián, soľ, mleté čierne korenie a olivový olej

Tekvicu hokaido, alebo inú žltú tekvicu umyjeme, prekrojíme, nešúpeme len ak treba poškodené časti šupky skrojíme, vyberieme dužinu a tekvicu nakrájame na menšie kúsky.
tekvicu dáme na pekáčik osolíme, okoreníme mletým čiernym korením, pridáme celé neošúpané strúčiky cesnaku, čerstvý tymián, polejeme olivovým olejom, premiešame a dáme piecť do vyhriatej rúry na 200°C asi na 35 minút. Upečená tekvica musí byť mäkká.



Príprava steaku - budeme potrebovať:
rump steak alebo iný kus kvalitného mäsa
soľ, mleté čierne korenie, olivový olej, maslo

pred prípravou mäso vyberieme z chladničky aby získalo izbovú teplotu, mäso sa nesmie pripravovať studené
mäso umyjeme a osušíme
na panvici rozohrejeme olej a maslo a steak opekáme na prudkom ohni asi 3-4 minúty z každej strany
ja steaky solím a korením celkom na záver, dám ešte kúštik masla, zakryjem alobalom a odložím do tepla



Príprava dresingu - budeme potrebovať:
čerstvý tymián, strúčik cesnaku, trochu citrónovej kôry, soľ, mleté čierne korenie a olivový olej

do mažiara dáme tymián a cesnak nakrájaný na plátky, pásiky citrónovej kôry, soľ, mleté čierne korenie a všetko spolu rozdrvíme
preložíme do pohára, pridáme olivový olej a trochu citrónovej kôry
ak treba dochutíme

Príprava špenátu - budeme potrebovať:
špenátové listy
cesnak
soľ a mleté čierne korenie

na oleji speníme rozpučený cesnak, pridáme špenát, orestujeme, osolíme, okoreníme
celá príprava netrvá dlhšie ako 5 minút
použila som vlastný zamrazený špenátový list, špenát som si tohto roku pestovala na balkóne v truhlíku 







odležaný steak nakrájame na tenké plátky a môžeme servírovať
na tanier dáme špenát, kúsky opečenej tekvice a plátky mäsa
pokvapkáme dresingom a dobrú chuť!






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára