25 októbra 2016

Špagety s cuketovou omáčkou



Posledné cukety z komory treba zužitkovať a tak prišli na rad cestoviny. Tento recept robím rada a často keď mám cukety alebo žltú tekvicu. A aj omáčka sa dá obmieňať do nekonečna. S mäsom aj bez mäsa. S bravčovým aj kuracím. Tentoraz som robila s mletým mäsom a paradajkami.







Na omáčku budeme potrebovať:

mleté bravčové mäso
mladé cukety 
paradajky alebo drvené paradajky v konzerve
cibuľu, cesnak
bazalku, petrželku, tymián
tvrdý syr, ja som použila syr Liptov Vrchár

a špagety

Poďme variť: cibuľu nakrájame nadrobno a speníme na oleji, pridáme nadrobno nasekaný cesnak a pomleté mäso. Keď mäso zbelie, osolíme, okoreníme a krátko podusíme. 
Pridáme cuketu nakrájanú na malé kocky, keď cuketa zosklovatie pridáme drvené paradajky, bazalku, petrželku, tymián, alebo inú kombináciu, napr. aj provensálske bylinky v kombinácii s paradajkovou omáčkou sú dobré a už len podusíme. 
Ja som ešte pridala za lyžicu cukru, ten dávam vždy do rajčinovej omáčky, chuť sa tak zvýrazní. Ak treba dosolíme a dochutíme mletým čiernym korením.

Do vriacej osolenej vody dáme variť špagety. Uvarené scedíme, vodu môžeme použiť napr. na uvarenie polievky. Špagety nikdy neprelievame studenou vodou.  Dierovanou naberačkou ich vyberieme rovno do pavnice s omáčkou, zamiešame a môžeme podávať. 
Alebo podávame tak ako je to zvykom na Slovensku. Na tanier dáme špagety, prelejeme omáčkou a podávame. 
V oboch prípadoch posypeme strúhaným syrom a ozdobíme bazalkou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára