13 novembra 2016

Torta Kráľovská koruna

Táto torta sa volá Jewel crown cake čo sa dá preložiť ako Korunovačné klenoty. V USA bola populárna okolo roku 1950. Recept na ňu bol na krabici na farebnú a ochutenú želatínu Jello z ktorej sa vyrábalo domáce želé. Ja som ju premenovala na Kráľovskú korunu, v mojom podaní je to taká bláznivá "crazy" torta a je to iba voľná variácia na Jewel crown cake :)
Mnoho ľudí na takéto niečo ani nepozrie lebo veď umelé farbivá a éčka, ale farebná želatína sa dá vyrobiť napríklad z Agaru a prírodných farbív (čučoriedky, červená repa, pomarančová šťava...) 





na želé kocky budeme potrebovať 
3 bal. želé v prášku

na krém 
250ml smotana na šľahanie
250ml smotana kyslá
250g tvaroh jemný
2 lyžice cukru
1 bal. želatínový stužovač za studena

a ešte  
piškóty 

niečo na ozdobenie 
ja som použila ovocnú kožu







Prvé si pripravíme želé, najlepšie večer. Ja som použila želé citrónové, jahodové a egrešové - čiže žlté, červené a zelené. Modré želé som spravila tak, že som odobrala trochu citrónového želé a pridala som štipku modrej potravinárskej farby. Ale dá sa aj inak, napr. pridaním čučoriedkového sirupu.
Pri výrobe postupujeme podľa návodu na obale. Želé vylejeme do plastových nádob a dáme do chladničky stuhnúť.
Stuhnuté želé nakrájame na kocky a vyklopíme z misiek... nabudúce keď budem robiť, dám o trochu menej vody aby bolo želé ešte tuhšie. Bolo krásne trasľavé :-) ale na túto tortu sa mi zdá, že lepšie pasuje také tuhšie...

Pripravíme si krém -  šľahačku vyšľaháme do tuha, tvaroh vymiešame s kyslou smotanou a cukrom a spojíme so šľahačkou. Želatínový stužovač vymiešame s vodou podľa návodu a po troche pridáme tvarohovú zmes

Vyberieme si vhodnú nádobu, napr. tortovú formu, ja som zvolila úzky a vyšší hrniec, ktorý som vystlala fóliou aby som to potom vôbec dostala von. Dookola naukladáme dlhé piškóty. Pripravený krém vrstvíme do piškótovej ohrádky a prekladáme želé kockami. Ukončíme vrstvou tvarohovej hmoty a dáme stuhnúť do chladničky. 

Stuhnutú tortu vyklopíme a ozdobíme podľa vlastnej ľubovôle. Ja som nasekala želé kocky na drobno a nasypala som ich po obvode torty, akože koruna :) dole som uviazala mašľu z ovocnej kože ktorú si v lete, keď je dostatok ovocia, suším. Táto je marhuľová.


čo dodať na záver? deti takéto blázniviny milujú a to je všetko :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára