10 decembra 2016

Hrachová kaša a údené mäso



Včera môj muž priniesol z obchodu lúpaný hrach, že má chuť na hrachovú kašu a samozrejme si kúpil aj riadny kus údeného. Hrachovú kašu som nerobila ani nepamätám. Priznám sa, že to nie je jedlo pre mňa. Nie, že by mi nechutilo, ale zdravie a moje telo nedovolí :-( tak som oprášila recept a uvarila jedlo len pre toho môjho. Ja som len tak okoštovala za lyžičku, neodolala som. 







Čo budeme potrebovať - 
- lúpaný hrach, môžete ho večer namočiť do vody, ja ho varím v tlakovom hrnci tak ho nenamáčam 
- zemiaky
- cibuľu
- cesnak
- bobkový list
- pár zrniečok nového korenia
- majoránku
- soľ
a údené mäso


niekto varí všetko spolu ja varím takto - 
do tlakového hrnca dám vodu, 2-3 bobkové listy, asi 5 zrniečok nové korenie a nechám zovrieť.
Do vriacej vody dám údené, zavriem tlakový hrniec a nechám variť 30 minút. Potom odstavím a otvorím až za 15-20 minút. Mäso vyberiem, zabalím do alobalu a odložím.


Vývar scedím, do hrnca dám umytý hrach, 2-3 očistené zemiaky, celú očistenú cibuľu a pár strúčikov cesnaku, pridám pár vetvičiek majoránky, zalejem vývarom z údeného a tám variť v tlakovom hrnci na 15 minút, potom vypnem a hrniec otvorím asi za 15-20 minút. Všetko rozmixujem, ak treba osolím.

Cibuľku opražím na troche masti do zlata a môžeme podávať. 
Hrachovú kašu s plátkom údeného, posypané do zlata opečenou cibuľkou s dobrým chlebom a veľkou lyžicou :-)
ja som sa len dívala a tíško pregĺgala :-(

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára