05 januára 2017

Klobáskovníky


Klobáskovníky alebo tiež klobáskové buchty pečiem už roky. Voľakedy som ich piekla na každú oslavu, na výlety alebo len tak na večeru.
Pekávala som ich našim deťom, keď už boli dospelejšie a išli na chatu. Vždy mali veľký úspech. A úspech majú aj teraz, hlavne u mužov. Veď už len kombinácia jemne pikantnej klobásky a kyslej kapusty je neodolateľná a keď to všetko zabalíte do cesta a upečiete, úspech máte zaručený. 








Na klobáskovníky budeme potrebovať:

300g polohrubej múky
200g špaldovej múky hladkej alebo akúkoľvek inú kombináciu múk tak aby jej bolo 500g
250ml mlieka
100g maslo
1 vajce
1/2 kocky droždia
trochu cukru a malá lyžička soli

Na plnku:
pikantnú, šťavnatú klobásku
kyslú smotanu

a ešte:
vajce na potretie
semienka a syr na posypanie



Cesto: ja si kvások nepripravujem ale droždie a štipku cukru rozpustím v mlieku, hneď vylejem do múky, pridám všetko ostatné a vypracujem cesto, nechám vykysnúť.


Keď cesto vykysne rozdelíme si ho na dve časti a jednu časť vyvaľkáme do obdĺžnika, mal by byť väčší ako klobáska.
Do stredu dáme vrstvu kapusty, položíme klobásu a ešte aj na vrch dáme kapustu. Čím viac kapusty, tým lepšie.
Cesto preložime, alebo zrolujeme ako roládu, nie príliš na tesno, skôr tak voľne a preložíme na plech spojom dole, konce zahneme.





Tu nastúpila moja pomocníčka Agátka, ktorá sa objavila celkom nečakane aj s rodičmi a hneď bola ochotná pomáhať. Podozrievam ju síce, že mala trochu bočné úmysly keď zbadala nastrúhaný syr, ten jej veľmi chutil ale dala si aj kyslú kapustu aby zahnala všetky zlé bacily, keby náhodou boli nejaké nablízku.





Zatiaľ čo Agátka natierala a popritom úspešne likvidovala nastrúhaný syr ja som vyvaľkala druhú polovicu cesta, povykrajovala som väčšie kolieska, do stredu som dala koliesko klobásky a trochu kapusty. Preložené a uzavreté kolieska som preložila na plech kde ich Agátka potrela vajcom, posypala syrom a semienkami slnečnice a sézamu.

a šup s nimi do rúry vyhriatej na 250°C, ihneď zmiernime na 220°C a pečieme asi 15 minút
necháme vychladnúť na plechu aj keď úplné vychladnutie nehrozí pretože u nás mi ich rozchytajú priamo z plechu
.... a to v pozadí sú tri fľaše utopencov ktoré si dnes robil môj muž keby nás náhodou zafúkalo aby sme hladom nepomreli :-)
a takto to u nás dnes za oknami vyzeralo, medzi fotkami je rozdiel asi jedej minúty, 
taká správna zimná metelice, že ani na krok nevidíš



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára