27 mája 2017

Zeleninový šalát s grilovaným mäsom



Urobiť zeleninový šalát nie je žiadna veda preto ponúkam tento recept len ako malú inšpiráciu do nastávajúcej grilovacej sezóny. 
A tiež sa chcem pochváliť mojou balkónovou záhradkou :-) všetka listová zelenina a bylinky sú z môjho balkóna. Všetkému sa mi momentálne krásne darí.















Čo som použila:
šalát listový, šalát lollo rossa
lístky červenej repy, lístky mladého špenátu
bazalku trpasličiu, citrónovú a červenú
petrželku, pažítku 
pažítkové kvietky ktoré sú tiež jedlé
a ešte:
paradajky, reďkovky, uhorku
 mozzarellu
grilované kuracie prsia v sézamovej kôrke

na zálievku: 
1 lyžicu sójovej omáčky
1 lyžicu medu
2 lyžice olivového oleja
a citrónovú šťavu

a toto je malý kúsok z môjho balkóna, fotka je z 15.5. a špenát z 8.5.
pestovanie na balkóne má svoje výhody, zasejem celkom nahusto, postupne pretŕham, nič nevyhodím, všetko zjem


urobiť šalát ako prílohu k mäsu je jednoduchá záležitosť a zvládnu ju aj deti
všetku listovú zeleninu natrháme, paradajky, reďkovky a uhorku ľubovoľne nakrájame, pridáme všetky bylinky a zalejeme zálievkou
takýto šalát nikdy nenechávame odstáť, nepripravujeme ho do zásoby lebo rýchlo zvädne
ako prídavok k šalátu môžeme použiť rôzne druhy syra a samozrejme mäso - grilované, pečené, orestované... ja som použila grilované kuracie prsia so sézamom


a keď už sme na tej grilovačke škoda by bola nevyužiť krásne kvietky na ozdobu, zvlášť keď vám ich prinesú deti celú náruč - máte aj do vázy aj na tanier





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára