23 septembra 2017

Plnená paprika

Plnená paprika je jedno z mnohých jedál, ktoré podľa mňa patrili do kategórie chudobných. V nedeľu sa uvarila hovädzia polievka, mäso sa po uvarení nakrájalo spravila sa rajčinová alebo chrenová omáčka, knedľa a obed bol hotový. 
A na jeseň keď bolo v záhrade dostatok zeleniny sa plnila paprika a u nás častokrát len guľky v paradajkovej omáčke s knedľou. 
Ja toto jedlo pripravujem tak, ako moja mama kedysi keď ešte neboli žiadne polotovary a v obchodoch sa nepredávalo balíčkované pomleté mäso.





Na plnenú papriku budeme potrebovať:

1 kg hovädzie mäso na polievku - slabinu, kližku...
1 kg bravčové mäso - plecko
1 kg ryže
3-4 menšie cibule
5-6 strúčikov cesnaku
2 zelené papriky
soľ, mleté čierne korenie
petržlenovú vňaťku
a zelenú papriku na plnenie

Na omáčku budeme potrebovať:

1,5 kg paradajky
4 zelené papriky
3 mrkvy
1 petržlen
kúsok zeleru
malú červenú repu
2 menšie cibule
3 strúčiky cesnaku
2 bobkové listy
soľ
1 lyžica cukru

a do čajítka -
8 ks korenie čierne nové
10 ks korenie čierne celé
4 klinčeky



z hovädzieho mäsa si uvaríme polievku, uvarené mäso vyberieme a necháme vychladnúť, potom ho spolu s bravčovým mäsom, cibuľou, cesnakom a zelenou paprikou pomelieme - u nás túto prácu vykonáva dedo, samozrejme tú najťažšiu prácu odvedie robot ale dnes mal aj dedo pomocníčku, našu vnučku Agátku





Ryžu uvaríme obvyklým spôsobom. 

Vychladnutú varenú ryžu, pomleté mäso a bylinky zmiešame, osolíme, okoreníme a prikryté necháme odstáť, nech sa chute prepoja, potom znovu ochutnáme a ak treba dochutíme






Paradajková omáčka - všetku zeleninu umyjeme, očistíme, nakrájame na väčšie kúsky, pridáme bobkové listy a koreniny v čajítku. Čajítko používame preto lebo zeleninu budeme mixovať a koreniny treba predtým vybrať. 
Zeleninu podlejeme vodou  len toľko aby bola zaliata a dáme variť. Nezabudneme osoliť a pridáme aj lyžicu cukru tá zvýrazní chuť paradajok.

Keď je zelenina mäkká, vyberieme bobkové listy, čajítko s koreninami a ponorným mixérom rozmixujeme. Ak treba dochutíme soľou, korením, cukrom.




Niekto má rád plnenú papriku a niekto len mäsové guľky. Niekto plnenú papriku varí v omáčke ja ju pečiem v rúre.

Papriku a guľky robím tak pol na pol. Ale vždy robím viac ako vládzeme zjesť pretože si dávam plnenú papriku aj do mrazáka. Nachystám si balíčky menšie pre nás dvoch a väčšie keď prídu deti a ja nemám navarené. Potom stačí vybrať z mrazničky a obed je raz dva hotový.


Mäsovou plnkou naplníme papriku, narobíme aj guľky, ja ich obaľujem v strúhanke, uložíme na pekáčik, podlejeme omáčkou a dáme upiecť do rúry na cca 30 minút.


a môžeme nakladať na tanier, ja mám plnenú papriku rada len tak samotnú, veď je tam mäso, ryža aj omáčka ale niekto radšej s knedľou a môj muž s varenými zemiakmi



nech už je príloha akákoľvek je to výborné jedlo a u nás akosi patrí k jeseni







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára