02 novembra 2017

Ako sme s Jerguškom čokoládu varili

Keď sa za oknami počasie hrá na prší - neprší, vy máte voľno, doma vnúčika a vymýšľate čo by ste robili, tak vás možno napadne urobiť si domácu čokoládu. Prehrabali sme špajzu, zhodnotili zásoby a vyslali dedka do obchodu aby dokúpil čo nám chýbalo. Vyhrnuli sme si rukávy a pustili sa do práce.








Na domácu čokoládu potrebujeme:

400g horkej čokolády
1 konzervu Salka, ja som použila karamelové
100g masla
4 lyžice koňaku, alebo rumovej esencie
štipku soli
a veľa:
želé cukríkov
vlašských orechov
lieskovcov
rôznych čokoládok a napolitánok
jednoducho všetko čo doma nájdete tam nakrájajte
Môj pomocník Jerguško dostal za úlohu všetky balíčky a čokoládky rozbaliť a nakrájať. Ja som si zas pridelila úlohu dozorcu, ktorý dozerá aby Jerguško nepojedol všetky želé cukríky ešte skôr ako skončia v čokoláde. Chlapec sa ale držal statočne zjedol iba polovicu želé cukríka a kúsok čokoládky, čo bol výkon hodný hrdinu. 
Ja som opražila lieskovce a vyšúchala som ich v utierke aby som ich zbavila šupiek.


Samotná príprava je veľmi jednoduchá a rýchla. Čokoládu nalámeme do misky a spolu s maslom rozpustíme nad parou. Pridáme štipku soli a zamiešame. Pridáme koňak alebo esenciu a zase dobre zamiešame. Ja som dala esenciu, len tak pre vôňu lebo veď to budú jesť deti. Nakoniec pridáme Salko. Ja som dala karamelové, ale môže byť aj obyčajné.


Do takto pripravenej čokolády nasypeme všetko čo sme si prichystali a dobre premiešame. Celú masu vyklopíme do malého pekáčika, alebo plastovej nádoby. Pre lepšiu manipuláciu je dobré nádobu vystlať fóliou. 
A zakiaľ som ja ukladala čokoládu do chladničky, Jerguško vylizoval varechu ako by to bolo lízatko.

Čokoládu zakryjeme fóliou a uložíme do chladničky na 2-3 hodinky. Potom čokoládu vyklopíme, fóliu odstránime a môžeme krájať a mlsať.

a keď som čokoládu vybrala s chladničky a urobila prvý skúšobný rez, prikmotril sa ku mne Jerguško, že babka a ja nedostanem?


Samozrejme, že dostal a hneď ako prvý. Ochutnal a veru si pochvaľoval a hoci je náš Jerguško na sladké, zjedol iba jeden kúsok a mal dosť.

A malá Julinka ochutnala čokoládu na druhý deň a ušlo sa aj mame aj tatovi a dedko má zásobu v chladničke ešte na pár dní.
A kto chce môže takúto čokoládu pekne zabaliť a darovať niekomu kto má rád sladké.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára