20 novembra 2017

Čučoriedková torta pre Matildu - rok 2




Pre našu najmladšiu vnučku som urobila tortu, takú pečenú aj nepečenú - čučoriedkovú so šľahačkou a snehovými pusinkami. V kombinácii s čokoládovým korpusom to celkom ladilo.
A naša nezbedná Matilda má už 2 rôčky. To to letí.









Čo budeme potrebovať: 

Korpus:

6 bielkov
150g jemného kryštálového cukru 
100g čokolády
100g masla
6 žĺtkov
100g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
20g kakaa
100g orechov

najskôr vyšľaháme tuhý sneh z bielkov a cukru

čokoládu a maslo rozpustíme nad parou, odstavíme a po jednom zašľaháme 6 žĺtkov

pridáme preosiatu múku zmiešanú práškom do pečiva a kakaom

nakoniec zamiešame sneh z bielkov a orechy 
pečieme na 160°C asi 40-45 minút
Ja som piekla v najväčšej tortovej forme ktorá má priemer 27cm. Je už staručká a pokrivená a tečie, preto ju musím vystielať papierom na pečenie. Upečený korpus tak aj vyzerá, je celý pokrivený. V tomto prípade mi to až tak nevadí lebo krivé boky zakryje plnka.
Ak by ste piekli tento korpus v malej forme stačí polovičná dávka. Z tejto dávky by ste v klasickej forme, priemer 21cm, upiekli vysoký korpus, ktorý sa dá prekrojiť na 3 pláty.



Plnka:
300g čučoriedky
100g jemného kryštálového cukru
500g jemného tvarohu
500g gréckeho jogurtu
1 vanilkový cukor
2 želatínové stužovače za studena

čučoriedky spolu s cukrom povaríme na miernom ohni
rozmixujeme ponorným mixérom a prepasírujeme cez sitko

tvaroh, jogurt a vanilkový cukor zmiešame
v druhej misky si podľa návodu pripravíme želatínu ale dáme menej vody, ja som dala 150ml
do želatíny postupne zamiešame po lyžiciach čučoriedky a tvarohovú zmes aby nám nevznikli hrudky, najlepšie mixérom

Korpus vrátime do umytej formy, na boky dáme pás papiera na pečenie a do formy vylejeme tvarohovo čučoriedkovú hmotu
necháme stuhnúť najlepšie cez noc







Snehové pusinky:

5 ks bielka
300g cukor krupica
1 lyžička škrob
1 lyžica citrónová šťava

Bielka šľaháme nad parou asi 7-8 minút, potom postupne pridávame cukor a šľaháme ďalších 10 minút. Nakoniec pridáme citrónovú šťavu v ktorej rozmiešame lyžičku solamylu.


Snehovú masu som si rozdelila na dve časti a do jednej som zamiešala trochu čučoriedkového džemu ktorý som prepasírovala cez jemné sitko.
Sneh dáme do vrecka s ozdobnou špičkou a striekame na plech, na pečiaci papier rôzne tvary.
Sušíme v rúre pri teplote 90°C asi 40 minút. Dĺžka sušenia záleží aj od veľkosti tvarov.


 Ozdobenie:


250ml šľahačkovej smotany vyšľaháme do tuha a navrstvíme na tortu, do stredu dáme čučoriedky, lístky mäty alebo medovky. Pusinky v ruke rozpučíme a týmito úlomkami posypeme tortu, do stredu dáme pusinkové ružičky a môžeme ísť gratulovať.


2 komentáre:

  1. Krásna tortička a verím, že bola aj chutná, zaujímavá kombinácia :-)
    Pekný deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ja čučoriedky milujem a krém z nich má úžasnú farbu a pusinky so šľahačkou to je vlastne Pavlovova, tak som to tak pospletala, ja to jesť nemôžem, pre mňa moc sladké, ale som rada keď druhým chutí :-)

      Odstrániť