06 februára 2018

Keď varí muž - rýchly obed.


Môj muž varí rád a dobre. Pre mňa je to veľká výhoda, pretože keď nemôžem alebo sa mi nechce, viem, že sa na neho môžem spolahnúť. 

My to máme aj podelené. Muž varí guláše, sviečkovú, segedín, polievky. 
Takéto rýchlovky väčšinou varím ja, preto ho musím pochváliť, že sa pustil aj do takéhoto jedla a zvládol to na výbornú.



Prírodný bravčový rezeň, špenát, varené zemiaky a stratené vajce.

Najskôr si nakrájame na mesiačiky veľa cibule a podusíme ju. Cibuľu preložíme do pekáčika a ten vložíme do rúry vyhriatej na 50°C. Vo výpeku prudko opečieme plátky bravčového mäsa, osolíme, okoreníme. Plátky aj s výpekom preložíme na pekáčik k cibuli, zakryjeme alobalom a necháme v rúre dôjsť.

Špenát - na masti podusíme na drobno nakrájanú cibuľu, pridáme špenát, osolíme, okoreníme a podusíme. Na záver pridáme pretlačený cesnak.

Stratené vajcia - vo vyššom hrnci uvaríme vodu a pridáme lyžicu octu. Keď voda vrie, pomiešame ju a do víru v strede vyklopíme vajíčko. Varíme len krátko aby sa zrazilo bielko a žĺtko ostalo tekuté.

Možno trochu netradičné spojenie, ale bolo to fakt výborné a špenát s vajíčkom perfektne pasoval k výbornému, šťavnatému mäsu. No a my sme cibuľový, takže pre mňa bola pečená cibuľa čerešničkou na torte.


2 komentáre:

  1. Wow! Teda závidím ti Evka takého muža. Môj muž síce niečo uvarí, ale po ňom je v kuchyni totálna spúšť a jedlo je nemastné, neslané, takže u neho neplatí žiadna skvelá chlapská fantázia pri varení. Ešte dokonca mu pripadajú muži kuchári zšenštilí..! Takéto jedlo by v živote neuvaril. Ani koreniny nevie použiť, a nechápe, že ja potrebujem rôzne ...No tak som sa vysťažovala :-D ale inak je fajn. Recept je zaujímavý, hodí sa. Evka, mám takú vychytávku na stratené vajcia. Je to z televízie, tak sa pls. neuraz, napíšem ti ju, lebo som už vyskúšala a funguje to fajn: Do kompótovej misky vložíš štvorec odstrihnutej fresh fólie, do nej vyklepneš vajíčko, fóliu opatrne vezmeš z rohov, spojíš a zviažeš motúzom. Vložíš to do kastrólka s vriacou vodou na 4,5 - 5 minút. Hotovo. Fóliu prestrihneš, vajo položíš na toust alebo kam treba, nakrojíš a parádička. Pááá, želám ti pekný zvyšok dňa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no veď ten môj nie je až taký ideál, ale navarí dobre, len potom si to všetko navalí na tanier tak, že by potreboval bočnice - no estetika žiadna :)
      a tuším pozeráme rovnaké TV relácie, už som také vajíčka robila, je to celkom fajn vychytávka
      a aj to pekne vyzerá
      mám tu aj foto postup-
      http://ovarenizivoteatak.blogspot.sk/2016/03/zelena-polievka-s-vajickovym-batozkom.html#more

      Odstrániť